Digitaalinen mainossuunnittelu
Digitaaliset mainokset ja bannerit
Digitaaliset mainokset ja bannerit
Marikoolta myös digitaaliset mainokset: bannerit, uutiskirjeen kuvitus tai sosiaalisen median otsakekuvat.
Bannerilla voidaan tehokkaasti välittää tärkeitä viestejä, tarjouksia tai kampanjoita. Hyvin suunniteltu banneri sisältää brändin tai kampanjan mukaiset värit ja muut visuaaliset elementit, yrityksen logon ja viestin.
Bannerin on tärkeää välittää viesti yhdellä silmäyksellä, joten ylikuormitusta tulee välttää. Laadukkaat web-optimoidut kuvat auttavat banneria latautumaan nopeasti. Hyvin tehty banneri on responsiivinen ja toimii eri kokoisilla näytöillä.
Otsakekuvaa eli header-kuvaa sosiaalisessa mediassa voi hyödyntää monin tavoin. Brändin mukainen kuvitus ja fontit. Header-kuvia kannattaa käyttää hyödyksi, esimerkiksi ajankohtainen kampanja voi näkyä headerissa, joten sen päivittäminen säännöllisesti kannattaa.
Huomionarvoista on, että kaikilla sosiaalisen median alustoilla on eri kokoiset suosituskoot header-kuville. Hyvin suunniteltu header-kuva tekee vahvan ensivaikutelman.