Mikä kotisivuissa maksaa

Mikä kotisivuissa maksaa?

Etusivu Mikä kotisivuissa maksaa

Mistä kotisivujen hinta koostuu?

Ajankäyttö: Laadukkaat, yrityksellesi lisäarvoa tuottavat nettisivut eivät valmistu sormia napsauttamalla. Eivät, vaikka moni mainos niin lupaileekin. Kotisivujen tekoon tarvittava aika vaihtelee suuresti riippuen mm. sivuston koosta, toiminnallisuuksista ja layoutien määrästä.

Ohjelmistot ja lisenssit: Tarpeellisissa ja välttämättömissä ohjelmissa on nykykäytännön mukaisesti lisenssimaksut. On sitten kyse koneellani olevasta ohjelmistosta, koodikirjastosta tai asiakkaani verkkosivujen tuikitarpeellisesta lisäosasta, käytännössä kaikissa ammattilaistason ohjelmissa on lisenssimaksut.

Laitteisto: Savuava näyttö ja piiputtava tietokone eivät ole nettinikkarin parhaita kavereita. Laitteistoa on uudistettava säännöllisesti, eikä graafiseen työhön voi valita kaupan halvinta läppäriä.

Jos päätät kuitenkin yrittää tehdä sivut itse, tulet huomaamaan, että tyylikkäiden ja hyvin toimivien kotisivujen tekeminen vie yllättävän kauan ajastasi ja saattaa maksaakin huomattavasti ensivaikutelmaa enemmän.

Tutustu kotisivujen hintaesimerkkeihin

Kuvituskuvien hankinta vaikuttaa kotisivujen hintaan melko maltillisesti.

Kotisivujen käytännön toteutus pähkinänkuoressa:

Suunnittelet sivuston rakenteen, hierarkian ja ulkoasun (layoutit). Laadukas ja hyvin suunniteltu sivusto auttaa herättämään asiakkaassa kiinnostuksen ja luottamuksen.

Asennat julkaisujärjestelmän ja teet siihen tarpeelliset säädöt sekä asennat lisäosat. Ostat maksullisia lisäosia saadaksesi monipuolisemmat mahdollisuudet kustomointiin. Työstät layouteista responsiivisen verkkosivuston tehden tarvittavat muokkaukset php-muotoisiin -sivupohjiin sekä css-tyylimääreisiin.

Kotisivujen teksteiksi saat kirjoitettua riittävän kattavat ja monipuoliset tekstit. Mitä vähemmän tekstiä, sitä vähemmän sisältöä. Millä perustella hakukoneet toimivat? Ne tutkivat sivujen sisältöä, eli tekstiä. Tiivistettynä: enemmän laadukasta tekstisisältöä = parempi löydettävyys. Tekstisi on tietenkin virheetöntä. Kirjoitusvirheet antavat yrityksestäsi epäammattimaisen kuvan ja tekstiä on raskasta lukea.

Kotisivujen kuvat ovat hyvälaatuisia ja web-optimoituja. Tarvittaessa käytät valokuvaajaa tai ostat kuvat kuvapalvelusta, jolloin selaat kuvapalveluiden lukuisia kuvia ja etsit mahdollisimman uskottavia, laadukkaita ja sivustolle sopivia kuvia.

Sinulla on tyylikäs ja ajaton, yritystäsi kuvaava logo, joka on ilman muuta vektorigrafiikkana toteutettu ja siten käytettävissä paikasta, kohteesta, pinnasta, materiaalista, koosta ja ajasta riippumatta. Logo on toteutettu eri väri- ja tietostoversioina. Laadukas logo (liiketunnus) kuvastaa yrityksesi sanomaa ja ilmettä.

Kotisivusi ovat toki responsiiviset. Selailet niitä siis sujuvasti pöytäkoneella, läppärillä, padillä ja mobiililaitteilla. Ja sivuillasi olevat logot ja ikonit ovat vektorigrafiikkaa ja optimoituja, joten ne näyttävät upeilta niin pikkuruisina kuin myös suurilla HD-näytöillä.

Käyt vielä sisältö läpi hakukoneita varten ja asennat Google Analytics -kävijäseurannan ja syötät sivut Google Search Consoleen sekä Google My Business -palveluun. Asennat sosiaalisen media syötteet, jotta sivujen sisältö päivittyy dynaamisesti.

Ehkäpä vielä blogi (kätevästi lisää sisältöä hakukoneille)? Tai verkkokauppa? Ja tietysti ulkoasua mukaillen ja siihen saumattomasti istuen.

Verkkosivut toimivat jouheasti ja niitä on mukava selata. Alustaohjelmiston turvallisuuteen, roskapostien torjumiseen, tietosuojaan ja muihin tärkeisiin asioihin olet kiinnittänyt erityistä huomiota.
Päivität uusia sivujasi jatkossa helposti. Vaikka tabletilla tai läppärillä junamatkan aikana.
Hienoa! Olet onnistunut. No, aikaa kului paljon, mutta muuta tekemistä ei kai ollutkaan.

Muussa tapauksessa? Vai menikö hermot? Harkitse työn siirtämistä ammattilaiselle.

Pyydä tarjous kotisivuista