Avaimet käteen -kotisivut

Avaimet käteen -kotisivut

Mahtavat kotisivut helposti.

Etusivu Kotisivujen suunnittelu Avaimet käteen -kotisivujen suunnittelu ja toteutus

Kotisivut helposti

Avaimet käteen -kotisivuissa kotisivuprosessi toteutaan niin, että sivut luovutetaan julkaisuvalmiina ja kaikki kotisivuihin liittyvä tulee kätevästi yhdestä paikasta.

Esimerkki avaimet käteen -kotisivujen suunnittelu- ja toteutusprosessista

  1. Kotisivujen tarvekartoitus. Tarpeet ja tavoitteet verkkosivuston suhteen.
  2. Valitaan julkaisualusta. Parhaan mahdollisen julkaisualustan valinta.
  3. Sivuston layoutin suunnittelu. Visuaalisuuden, hierarkian ja rakenteen suunnittelua.
  4. Kuvituskuvien valinta. Kuvien valintaa, käsittelyä ja optimointia.
  5. Sisältötekstien oikoluku. Raakatekstien läpikäynti ja tarvittavien muokkausten tekeminen.
  6. Julkaisualustan asentaminen ja konfigurointi. Tarvittavien lisäosien asennus. Lisäosia tarvitaan sivuston toimivuuden, ominaisuuksien ja turvallisuuden parantamiseksi.
  7. Sisällön syöttämistä ja toimivuuden sekä ulkoasun testaamista.
  8. Perustason hakukoneoptimointia.
  9. Mahdollisten lomakkeiden luominen ja niihin liittyvät toimenpiteet.
  10. Sosiaalisen median yhteisöliitännäisten asennukset.
  11. Sivuston siirtäminen testipalvelimelle toimivuuden testaamista varten.
  12. Verkkotunnuksen rekisteröinti ja ohjaukset. Verkkotunnus (tai -tunnukset) on mahdollista rekisteröidä heti alussa.
  13. Sisvuston siirtäminen palvelimelle ja sivujen turvallisuuteen liittyvät toimenpiteet.
  14. Julkaisu ja siihen liittyvät sisäiset ja ulkoiset toimet.
  15. Tunnusten ja ohjeiden luovuttaminen asiakkaalle.

Tässä avaimet käteen -kotisivujen tekoprosessi yksinkertaistettuna. Joten eiköhän ryhdytä hommiin!

Pyydä tarjous Avaimet käteen -kotisivuista

Esimerkki avaimet käteen -kotisivuista, joiden suunnittelussa oli tärkeää huomioida saavutettavuus.

Tutustu referensseihin

Kotisivujen tarvekartoitus

Kotisivujen tarvekartoituksessa selvitetään tarpeet ja tavoitteet verkkosivuston suhteen. Tämä auttaa määrittelemään, millaiset ominaisuudet ja toiminnallisuudet verkkosivustolla tulisi olla. Tarvekartoitus voi sisältää seuraavia vaiheita:

Tavoitteiden määrittely: Miksi verkkosivusto luodaan? Onko tarkoituksena markkinoida tuotteita tai palveluita, jakaa tietoa, esitellä yritystä, myydä tuotteita verkkokaupassa tai jotain muuta?

Kohdeyleisön määrittely: Kuka on verkkosivuston pääasiallinen kohdeyleisö? Mitä he odottavat löytävänsä sivustolta ja millaisia tarpeita heillä on?

Sisältötarpeiden arviointi: Mitä ja minkälaista sisältöä verkkosivustolle tarvitaan? Tämä voi sisältää tekstit, kuvat, videot, blogipostaukset, asiakasreferenssit jne.

Toiminnallisuudet ja ominaisuudet: Mitä toiminnallisuuksia verkkosivustolla tulisi olla? Esimerkiksi yhteydenottolomake, tilausjärjestelmä, tietokanta hakuineen ja listauksineen, sisäinen hakutoiminto, sosiaalisen median integraatio jne.

Brändi- ja visuaalinen ilme: Onko yrityksellä visuaalinen ilme ja miltä osin verkkosivuston tulisi noudattaa sitä?

Tekniset vaatimukset: Minkälaiset tekniset vaatimukset verkkosivustolle on? Esimerkiksi alusta, ylläpito, turvallisuusvaatimukset jne.

Käyttäjäkokemuksen suunnittelu: Miten varmistetaan, että verkkosivusto tarjoaa käyttäjilleen miellyttävän ja helpon käyttökokemuksen?

Kotisivujen tarvekartoitus auttaa varmistamaan, että verkkosivusto vastaa organisaation tai yksilön tarpeisiin ja tavoitteisiin, ja että se tarjoaa käyttäjilleen arvoa ja hyvän käyttökokemuksen.

Julkaisualusta

Julkaisualustavaihtoehtoja on useita. Marikoo tarjoaa pääsääntöisesti WordPress -alustalle rakennettuja sivustoja, ja tarpeen mukaan myös staattisia kotisivuja.

WordPress on dynaaminen alusta, jota kehitetään jatkuvasti. Se on hyvin laajalti käytössä oleva avoimen lähdekoodin sisällönhallintaohjelmisto. Alun perin se kehitettiin blogialustaksi, mutta on myöhemmin laajentunut ja monipuolistunut lähes rajattomat mahdollisuudet omaavaksi kotisivualustaksi.

Kotisivujen layoutin suunnittelu

Kotisivujen layoutin suunnittelu on keskeinen osa verkkosivuston suunnittelua, ja sen avulla voidaan luoda selkeä ja houkutteleva käyttökokemus. Pääsääntöisesti layouteja on vähintään kolme: etusivu, muut sivut ja mobiili. Lisää layouteja voidaan tarvita lisää esimerkiksi blogille, lomakesivuille tai ykkös-, kakkos- ja kolmostason sivuille erikseen.

Tässä muutamia vaiheita, joita voidaan hyödyntää layoutin suunnittelussa:

Tavoitteet: Mitä kävijöiden halutaan tekevän sivustolla? Halutaanko esimerkiksi  ohjata heitä ostamaan tuotteen, tilaamaan uutiskirjeen tai ottamaan yhteyttä eli soittamaan, painamaan sähköposti- tai soittolinkkiä?

Hierarkia: Mitkä ovat tärkeimmät elementit sivustolla, eli esim. tärkeimmät palvelunne? Niiden tulisi olla ylimpänä, ja kaikista tärkeimmistä asioista elementtejä jo etusivulla.

Sisällön sijoittelu: Sivuston sisältö tulee järjestää loogisesti ja sen tulee olla helppolukuinen. Sivuilla tulee käyttää selkeitä otsikoita, väliotsikoita ja välistyksiä helpottamaan lukemista. Tämä on tärkeitä osa myös hakukoneoptimointia.

Visuaalinen houkuttelevuus: Visuaaliset elementit, kuten kuvat, värit ja fontit tukevat brändisi ilmettä ja auttavat luomaan houkuttelevan ulkoasun.

Responsiivinen suunnittelu: Layoutin tulee toimia hyvin eri laitteilla, kuten tietokoneilla, tableteilla ja älypuhelimilla. Responsiivinen suunnittelu takaa sen, että kävijät saavat hyvän käyttökokemuksen riippumatta siitä, millä laitteella he sivustoa käyttävät.

Testaus: Testataan suunniteltu layout. Tarvittaessa tehdään muutoksia ja parannuksia layoutiin.

Yllä mainitut vaiheet auttavat luomaan selkeän, toimivan ja houkuttelevan layoutin kotisivuillesi, mikä vastaa kävijöidesi tarpeisiin ja auttaa teitä saavuttamaan tarpeenne.

Kuvituskuvat kotisivuille

Kuvituskuvat ovat tärkeitä kotisivujen visuaalisen ilmeen luomisessa. Kuvien tulee olla relevantteja sivuston sisällön kanssa. Niiden tulee tukea sivuston viestiä ja brändiä.

Kuvien tulee olla korkealaatuisia ja autenttisia. Laadukkaat kuvat antavat ammattimaisen vaikutelman ja houkuttelevat kävijöitä viihtymään sivustolla pidempään. Autenttiset, eli aidot ja luonnolliset kuvat herättävät enemmän positiivisia tunteita ja resonanssia kävijöissä kuin liian stailatut tai tekaistun tuntuiset kuvat.

Tunnistelisuutta hyödyntämällä, eli kuvilla, joissa kävijät voivat tunnistaa itseensä tai omaan tilanteeseensa liittyviä elementtejä, voidaan auttaa kävijöitä samaistumaan sivuston tarjoamaan viestiin.

Kuvituskuvien tulee olla selkeitä ja riittävän yksinkertaisia, eli helppoja ymmärtää. Liian monimutkaisia tai häiritseviä kuvia on syytä välttää.

Kuvituskuvien pitää toimia hyvin eri laitteilla ja eri kokoisilla näytöillä. Responsiiviset kuvat skaalautuvat ja näyttävät siis hyvältä sekä tietokoneilla että mobiililaitteilla.

Oikeus käyttää kuvia tulee huomioida. Eli käytetään lisensioituja kuvia tai ilmaisia kuvapankkeja, jotka tarjoavat laillisia ja ilmaisia kuvavaihtoehtoja.

Käyttämällä huolellisesti valittuja ja laadukkaita kuvituskuvia voit parantaa kotisivujesi visuaalista ilmettä ja houkutella kävijöitä pysymään sivustolla pidempään.

Avaimet käteen -kotisivut ja sisältötekstit.

Kotisivujen tekstien oikolukuprosessissa tarkistetaan kirjoitettu teksti mahdollisten kirjoitusvirheiden, kieliopillisten, typografisten ja muiden virheiden varalta. Tavoitteena on varmistaa, että teksti on virheetöntä ja helppolukuista. Oikolukemisesta on monenlaisia hyötyjä.

Virheettömyys: Oikoluku auttaa poistamaan kirjoitusvirheet ja kieliopilliset virheet, mikä tekee tekstistä ammattimaisemman ja helpommin ymmärrettävän.

Luotettavuus: Virheetön teksti vaikuttaa luotettavammalta, asiantuntevammalta ja ammattimaisemmalta kuin virheitä vilisevä teksti.

Selkeys: Oikoluku auttaa varmistamaan, että teksti on selkeää ja helposti luettavaa, mikä parantaa teksti ymmärrettävyyttä ja poistaa väärinymmärryksiä.

Asiakasarvon lisääminen: Virheetön teksti parantaa asiakaskokemusta ja lisää asiakkaan luottamusta tuotteeseen tai palveluun.

Yhteenvetona oikoluvun avulla varmistetaan, että teksti on virheetöntä, selkeää ja ammattimaista, mikä parantaa kotisivujen sanoman vaikuttavuutta ja lukijoiden viihtyvyyttä.

Pyydä tarjous kotisivuista